EMAR SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
EMAR Satış Sonrası Müşteri Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. Türk sanayiine 64 yıldır hizmet veren “kalite” kavramına her türlü faaliyetinin başlangıç ilkesi olarak yer veren, birçok iş dalında ilklere imza atmış ve atmakta olan ELGİNKAN TOPLULUĞU’na bağlı bir kuruluştur.
ELGİNKAN TOPLULUĞU, 64 yıllık köklü geleneği, 18 şirketi, 3000’e yakın çalışanı yaklaşık 800 bayisi ve 270 yetkili servisiyle, yapı, ısıtma, soğutma, endüstriyel hammadde, üretim, satış-pazarlama ve hizmet sektörlerinde “Yıllarca Beraber” felsefesi ve “Daima Kalite” ilkesi ile Türk Halkı’nın hizmetindedir.
Topluluğumuzun kurucusu Ekrem Elginkan’ın 1999 yılında vefatından sonra vasiyeti üzerine tüm mal varlığı Elginkan ailesinin kurmuş olduğu sanayi kuruluşlarını ebedileştirmek ve Türkiye’nin ilerlemesine katkıda bulunmak için 1985 yılında kurulan Elginkan Vakfı’na devredilmiştir.
1974 yılında dayanıklı tüketim mallarının satış ve pazarlamasını yapmak üzere kurulan EMAR; 1986 yılından itibaren faaliyetlerini satış sonrası müşteri hizmetlerine odaklandırmıştır. EMAR, faaliyetlerini İstanbul’daki merkez teşkilatı, İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya olmak üzere 4 Bölge Müdürlüğü ve 270 yetkili servisi ve bunlara bağlı 800 kişilik kadrosuyla yürütmekte olup, Elginkan Topluluğu şirketleri ECA, Matel A.Ş. Manisa Serel Şube, Elba A.Ş. Odöksan Osmaneli Şube, Elba Basınçlı Döküm A.Ş. ve Emas A.Ş.’nin ürettiği ve/veya ithal ederek yurtiçi/yurtdışında satışını yaptığı ürünlere montaj, arıza, bakım vb. hizmetlerin sunumu ile topluluk dışı bazı kurum ve kuruluşların İşbankası A.Ş., Garanti Bankası A.Ş., Akbank A.Ş., İngbank A.Ş., Finansbank A.Ş., Türk Ekonomi Bankası, Ziraat Bankası A.Ş., Şekerbank T.A.Ş., Burgan Bank, Bantaş A.Ş. ve Carrefour, Migros Perakende Zincir Mağazaları, Konut Siteleri vb. Bina, Şube ve Mağazalarına mekanik sistem bakım ve arıza onarım hizmeti sunumu, mekanik/elektrik taahhütleri, kısmi tadilatlar, doğalgaz dönüşüm taahhütleri ile ihtiyacı olan mamullerin karşılanması faaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
Enerji Bakanlığı Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü’nden Bina (mesken ve ticari binalar) ve Sanayi kategorilerinde Enerji Verimliliği Danışmanlık (EVD) yetki belgesine sahip EMAR çalışmalarında; bina ve sanayide enerji performans yönetimine yönelik etüt projeleri oluşturup VAP (Verimlilik Artırıcı Projeleri) ile maksimum enerji tasarrufunun sağlanması ve CO2 salımının minimize edilmesine yönelik iyileştirme fırsatlarının tespit edilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda müşterilerine, VAP uygulama, enerji izleme, ölçüm hizmetleri, karbon ayak izi ve ISO 50001 danışmanlığı vb. hizmetleri sunmaktadır. Ayrıca Çevre ve Şehircilik Bakanlığından yetki belgesi ile mevcut binalara yönelik Enerji Kimlik Belgesi (EKB) düzenlemektedir. EVD ve EKB çalışmalarını gerçekleştirdiği Topluluk içi ve dışı örnek kuruluşlar; Elba A.Ş., Emas A.Ş., Valfsel A.Ş., Valf A.Ş., Elsan A.Ş., Elba A.Ş. Odöksan Osmaneli Şube, Matel A.Ş. Manisa Serel Şube, Elginkan Vakfı, Sütaş A.Ş., Yiğit Akü Malz. A.Ş., Ingbank A.Ş., Yeşilköy Sitesi vb.
EMAR’ın ürünlere verilen hizmetin yanı sıra gerçekleştirdiği eğitim etkinlikleri de diğer önemli faaliyet alanlarındandır. Bu kapsamda; yetkili servis elemanlarına, kendi personeline, satış şirketi personeli ile bayi tezgahtar ve montörlerine, eğitim ve seminerler organize etmektedir. Ayrıca Elginkan Vakfı ve topluluk şirketleri ile birlikte toplumsal sorumluluk bilinciyle tüketici seminerleri, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı ile koordineli planlı doğalgaz ve tesisat kursları, halkımızı 6502 sayılı Tüketici Kanunu dahilinde bilinçlendirmek amacıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile koordineli Toplum Bilinçlendirme seminerleri organize etmektedir.
EMAR’ın faaliyet gösterdiği sektördeki rekabet ortamı, şirket hedeflerine uyarlanmış ve istikrarlı bir şekilde öngörülen müşteri memnuniyeti ile başarılı performans sonuçlarını sağlayan etkin süreçlerin varlığını gerektirmektedir. Bu süreçler verilere dayalı yönetimimize temel teşkil etmektedir. Dünya kalite ve standartlarında başarılı olabilmek için sistematik bir yaklaşım oluşturulması ve uygulamayı destekleyecek bir vizyon yaratmak amacıyla, 1994 yılında toplam kalite çalışmalarına başlanmış ve 1995 yılında ISO 9002 Kalite Yönetim Sistemi kurularak belgelendirilmiştir. Müşteri odaklılık, sürekli iyileştirme, verilerle yönetim vb. toplam kalite yaklaşımlarını içerisinde bulunduran EFQM Mükemmellik Modeli örnek alınarak istikrarlı, sistematik ve başarılı yaklaşımlar uygulanmış ve 2001 yılında Türkiye Kalite Derneği (KalDer) organizasyonunda verilen Ulusal Kalite Büyük Ödülü, 2004 yılında ise Avrupa Kalite Vakfı’nın (EFQM) Kalite Ödülü başarıları elde edilmiştir. EMAR, müşteri odaklı yaklaşımları ve başarılı çalışmaları nedeniyle birçok ilklere imza atmış, ödüllere layık bulunmuştur.
Tüketici Dostu Kimliği ile EMAR’ın sektöründeki ilkler: